Mousse di mele al caffè o agrumi Crema de mere aromata vegan style

Mousse di mele al caffè o agrumi Crema de mere aromata vegan style
Mousse di mele al caffè o agrumi – Crema de mere aromata vegan style

mousse di mele caffè o agrumi
Nello scrivere la ricettina della mousse di mele  mi è venuto un dubbio quasi hamletico: la mousse di mele è una pappina salutare e golosa ad uso esclusivo dei bambini, oppure può essere anche un delizioso dessert cremoso light e vegan style? E’ questa la domanda!:) La risposta è una questione di gusti e prospettivacome sempre :). Probabilmente la mousse di mele è una delle ricette più semplici e banali del mondo fornito di frullatore. La ricetta base prevede solo il succo di limone però con un tocco speziato in più si è trasformata in uno dei miei dessert preferiti: profumato, cremoso, leggero (come calorie ma anche gusto), salutare e versatile. La ricetta di base con le sole mele e il limone è buonissima, però d’inverno  ♥ la versione mele e arance (più cannella ed un goccio di rum). La vera trovata è una vecchia ricetta di famiglia (di mia suocera) : la mousse di mele al caffè. Strano l’abbinamento mele e caffè, lo soma se ti piacciono i dolci al caffè  potresti persino innamorartenesembra una leggerissima mousse al caffè .

Mousse classica alle mele e limone, mousse di mele profumata all’arancia e mousse di mele al caffèo altroqual’è la tua versione preferita? Io te ne offro un po’ di tutte :).

 Ricetta  mousse di mele:

 Ricetta base mousse di mele:

1 kg di mele, più sono mature (e sembrano brutte ) meglio è

buccia grattugiata e succo di un limone ( 4-5 cucchiai)

solo se ti piace: 1 cucchiaino essenza di vaniglia

rum o brandy

cannella in polvere

per la mousse di mele profumata all’arancia

-buccia grattuggiata di un’arancia non trattata

-succo di un’arancia

per la mousse di mele al caffè:

1 tazzina (6-8 cucchiai) di caffè forte

5-6 cucchiai di zucchero di canna mascobado o zucchero bianco

mousse di mele al limone

Come si prepara la mousse di mele(ricetta base al limone)

Grattugiare il limone e spremerlo. Mettere la buccia grattuggiata ed il succo di limone ottenuto in una casseruola a fondo doppio. Sbucciare le mele e ridurrle in pezzi piccoli, mettendoli nella casseruola col succo di limone man mano che vengono tagliati (per non farli annerire). Farli cuocere a fuoco medio basso affinchè diventano morbidi (devono spappolarsi facilmente se schiacciati con una forchetta). In base a quanto le mele sono mature, il periodo di cottura va da 10 minuti a 30 minuti. Una volta cotte, aggiungere una spolverata di cannella, un cucchiaino di essenza di vaniglia e 1-2 cucchiai di rum o brandy. Mescolare. Lasciar intiepidire e frullare per ottenere una crema omogenea. Servire freddo.

P.S.: l’aggiunta di zucchero non è necessaria, la mousse di mele è naturalmente dolce.

mousse di mele alle arance

Per la mousse di mele e arance

Il procedimento è identico, aggiungere all’inizio cottura la buccia ed il succo d’arancia (più quello del limone).

mousse di mele al caffè

Per la mousse di mele al caffè:

Il procedimento è identico, però NON usare la buccia del limone. Far cuocere le mele con il succo del limone ed una tazzina di caffè concentrato ed addolcito con zucchero. A fine cottura verificare se bisogna aggiungere altro zucchero, aggiungere il rhum (uno-2 cucchiai o anche un bicchierino se ti piace).

Conservazione: La mousse si conserva nel frigo per 4-5 giorni, chiusa in un recipiente di vetro chiuso ermeticamente.come preparare mousse di mele

 versiunea in limba romana
Crema de mere aromata -vegan style

crema de mere aromata vegan style

Scriind reteta mi-a venit dubiul aproape hamletic: crema de mere e o reteta minunata potrivita pentru bebelusi-copilasi  sau poate fi considerat si un delicios desert cremos pentru adulti, light si vegan style? Aceasta-i intrebarea:)raspunsul e o chestiune de gust si perspectiva, ca de obicei. Probabil ca crema de mere e unul din cele mai simple si banale reteta din lumea dotata cu blender, faptul ca se face rapid si usor si ca e sanatoasa e un atudar gustul? Il poti varia cum vrei,in reteta de baza se fierb merele cu suc de lamaie si iese o crema cu(evident ??!:)) gust de mere si lamaie:). Ii poti adauga putina scortisoara, vanilie, un strop de rom sau brandydevine astfel varianta cremoasa a umpluturii de placinta cu mere. Iarna , cand e sezonul portocalelor,  ♥ crema de mere cu parfum de portocale si scortisoara. Iar o varianta originala, pentru iubitorii de dulciuri cu aroma de cafea, e crema de mere cu gust de cafea. Poate parea ciudata combinatia mere-cafea, insa rezultatul e o crema spumoasa usoara cu gust de cafea si, daca-ti place, vanilie si rom. Era o reteta secreta de familie, soacra o pregateste de anii buni cu mare succes.acum nu mai e secreta pentru ca o scriu aicisper sa-ti faca placere macar una dintre variantele de crema de mere.

Reteta de baza crema de mere la pahar

1 kg de mere, cu cat sunt mai coapte si uratele(nu stricate insa) , cu atat mai bine-se coc mai repede, in doar 10-15 minute, si sunt mai dulci-

coaja rasa si sucul stors al unei lamai(4-5 linguri de suc)

nu se pune zahar, e placut de dulce si asapoti adauga la sfarsit daca nu e suficient de dulce pentru tine

in plus, pentru aroma buna: 1 lingurita esenta de vanilie

rom sau brandy

scortisoara –praf-

pentru crema de mere cu aroma de portocala:

         pe langa lamaie, se adauga coaja rasa si sucul stors al unei portocale

pentru crema de mere cu aroma de cafea

         se foloseste doar sucul stors de lamaie, fara coaja rasa

         in plus se adauga 8 linguri de cafea tare (nu uita sa elimini zatul daca o prepari la ibric-), indulcita cu 5- 6 linguri de zahar brun sau alb

Cum se prepara crema de mere –reteta baza-

Radem coaja de lamaie fara a intra in amara zona alba, stoarcem lamaia. Punem sucul si coaja de lamaie intr-o cratita cu fund dublu. Curatam merele si le taiem grosolan in bucati mici, pe masura ce le taiem le punem in cratita cu sucul de lamaie pentru a preveni innegrirea lor. Le fierbem la foc mic- mediu pana devin moi adica se sfarama cu usurinta daca le presam cu furculita. Timpul de coacere variaza intre 10 minute si jumatate de ora, in functie de cat de coapte erau initial merele. La sfarsit adaugam dupa gust un pic de scortisoara, o lingurita de esenta de vanilie, o lingura-doua de rom sau brandy. Lasam sa se raceasca putin si punem in blender, amestecam pana obtinem o crema omogena.

Se serveste ca atare la pahar,  rece de la frigider. Se conserva 4-5 zile la frigider, intr-un recipient din sticla inchis ermetic.

Pentru crema de mere cu aroma de portocala:

Se prepara ca reteta de baza, se adauga  de la inceput–alaturi de sucul de lamaie- si sucul si coaja rasa a unei portocale.

Pentru crema de mere cu aroma de cafea

         se prepara ca reteta de baza, insa nu se pune coaja de lamaie. Punem sucul de lamaie si 8 linguri de cafea pregatita tare, indulcita cu 6 linguri de zahar. Coacem. La sfarsit verifica daca e suficient de dulce, adauga dupa gust si rom(merge bine si un paharel).

like & share:

4 Responses »

  1. Io ho sempre mangiato quello con il limone o larancia.
    Quella con il caffè mi incuriosisce molto. 🙂

  2. Ciao Silvia, sono curiosa come la troviguardando su internet ho visto che al caffè non lo fa nessuno:), io ero convinta fosse una ricetta normalissima.

Rispondi