Matrioska Blog Ricette dolci con foto, diari di viaggio in Italia e Europa, racconti e consigli per vacanze con il cane 2013-02-12T14:20:54Z http://matrioskadventures.com/feed/atom/ WordPress Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Risotto taleggio, pere e nocciole – Orez Risotto cu branza si pere]]> http://matrioskadventures.com/?p=5148 2013-02-12T14:20:54Z 2013-02-12T13:30:21Z immagine risotto pere taleggio nocciole

I formaggio + pere nei piatti salati, secondo me il gusto deciso del formaggio va a nozze col tocco fruttato della pera, quindi ti invito ad un fumante piatto di risotto, cremoso e saporito. Neanche a dirlo, la ricetta è veloce e facile da preparare.

Per quanto particolare, il risotto pere e taleggio potrebbe esere considerato un classico, l’idea di aggiungere anche le nocciole tostate l’ho vista da Angela, m’ha subito incuriosita e poi conquistata al primo assaggio, le nocciole tostate ci stanno proprio bene.

Il taleggio è un formaggio DOP, con la pasta molle ed il gusto leggermente aromatico. Il taleggio ha preso il nome dall’omonima valle situata nell’alto bergamasco, in Lombardia. Il formaggio viene prodotto in varie province: di Bergamo, Brescia, Como, Cremona, Lecco , Lodi, Milano, Pavia, Novara, Verbania. Se non lo trovi, puoi sostituirlo con un altro formaggio a pasta molle, ti consiglio il brie.

immagine formaggio taleggio

Ricetta risotto con pere, formaggio taleggio e nocciole

Ingredienti per 2-3 porzioni:

160g riso

100g formaggio taleggio

1 pera piccola

mezza cipolla piccola, tagliata a rondelle

una manciata di nocciole tostate (20g)

500ml brodo vegetale

mezzo bicchiere vino bianco ( 80ml)

2 cucchiai olio Evo

una noce di burro (20g circa)

erbe aromatiche: io ho usato una spolverata di erbe di provenza, ma puoi sostituirle con foglie fresche di rosmarino e salvia

sale, pepe qb.

Come si prepara :

Preparare il brodo: io ho usato un cucchiaio di mix di erbe secche per brodo, in alternativa puoi usare mezzo cubetto di brodo vegetale.

Mentre il brodo raggiunge l’ebollizione, sbucciare la pera, eliminare il torsolo e tagliarla a cubetti piccoli.

In una padella mettere l’olio a riscaldarsi, aggiungere le rondelle di cipolla e la pera a cubetti, far rosolare un momento. Togliere i pezzetti di pera e tenerli a portata di mano, si aggiungono dopo in cottura, per non farli spappolare.

Aggiungere il riso nella padella e farlo rosolare 2-3 minuti, affinchè diventa lucido e di un colore dorato.

Aggiungere il vino bianco, alzare la fiamma al massimo per far evaporare completamente il vino, mescolando un po’. Aggiungere un mestolo di brodo bollente, le erbe, mescolare. Continuare a cuocere il risotto aggiungendo man mano un mestolo di brodo bollente . Si aggiunge solo un mestolo di brodo alla volta, bisogna aspettare che venga assorbito prima di aggiungerne un altro. Mescolare di tanto in tanto durante la cottura. Il tempo di cottura varia in base al riso usato, solitamente viene indicato sulla confezione del riso. Io verifico sempre che i chicchi non si attacchino ai denti.

Passata metà del tempo di cottura del riso, aggiungere la pera tagliata a cubetti e continuare la cottura, aggiungendo sempre del brodo.

Mentre il risotto cuoce,  ridurre il taleggio a pezzettini. Tritare grossolanamente le nocciole.

Una volta che il risotto è pronto, spegnere il fuoco, aggiungere il burro ed il formaggio taleggio, ridotti a pezzettini. Mescolare bene e coprire la pentola, farlo mantecare per qualche minuto.

Servirlo cosparso con le nocciole tritate .

 versiunea in limba romana

foto orez risotto cu branza, pere si alune

Orez Risotto cu branza taleggio,  pere si alune de padure

I combinatia branza cu pere in mancarurile sarate, mi se pare ca savoarea branzei se potriveste tare bine cu aroma delicata a perei, asa ca te invit la un orez risotto cremos si gustos. Mai trebuie sa spun ca se prepara repede si usor?

Poate ti se pare putin ciudat insa combinatia pere si branza este destul de raspandita in Nordul Italiei, poate fi folosita pentru tarte sarate(am mai incercat tarta pere -gorgonzola), paste sau orez. Ideea de a adauga si o mana de alune de padure mi-a venit de la Angela, se potrivesc tare bine, insa daca nu le gasesti le poti inlocui cu nuci.

Branza taleggio este o branza cu o consistenta moale si cu o usoara aroma, este produsa doar in anumite zone din Italia: Bergamo, Brescia, Como, Cremona, Lecco , Lodi, Milano, Pavia, Novara, Verbania. Daca nu o gasesti, o poti inlocui cu o alta branza cremoasa, eu iti recomand branza frantuzesca brie, mai cunoscuta si usor de gasit.

Reteta Orez Risotto cu branza si pere

Ingrediente pentru 2-3 persoane:

160g orez

1 para mica

100g branza taleggio(poti folosi brie sau alta branza cremoasa)

o jumatate de ceapa mica, taiata in rondele

o mana de alune de padure, usor prajite (20g circa)

jumatate de litru de supa de legume

sare si piper dupa gust

ierburi aromatice:eu am folosit un mix uscat de “ierburi de Provence”, il poti inlocui cu cateva frunze proaspete de rozmarin si salvie

jumatate de pahar de vin alb(cam 80ml)

2 linguri de ulei

unt cat o nuca (cam 20g)

Cum se prepara risotto

Pregatim supa: am pus o lingura de legume deshidratate in apa fierbinte, dar poti folosi jumatate de cub pentru supa de legume.

Punem uleiul intr-o cratita, adaugam rondele de ceapa si perele taiate bucatele, le lasam 2-3 minute. Scoatem perele din tigaie, le vom adauga mai tarziu, in timpul coacerii orezului, asta pentru a nu le face sa se inmoaie prea tare.

Adaugam orezul in tigaie si il lasam 2-3 minute, pana cand devine sticlos si usor prajit. Adaugam vinul, ridicam flacara aragazului la maxim pentru a evapora tot vinul(altfel mancarea capata gust amarui). Cand vinul s-a evaporat, adaugam un polonic de supa fierbinte, ierburile aromatice, amestecam bine. Lasam sa fiarba cam 15 minute(sau cat e indicat pe cutia cu orez), adaugand din cand in cand un polonic de supa calda. Supa se adauga treptat pe toata perioada fierberii, cate un polonic de fiecare data cand s-a evaporat lichidul. Amestecam din cand in cand.

La jumatatea perioadei de coacere a orezului adaugam si bucatile de para.

In timp ce se coace orezul maruntim grosolan alunele. Curatam branza de coaja si o taiem bucatele.

Cand orezul e gata stingem focul(verific mereu ca boabele sa nu se lipeasca de dinti, sa fie suficient de sarat), adaugam bucatele de branza si unt, amestecam bine , punem capacul si il lasam se odihneasca cateva minute.

Il presaram cu alunele maruntite grosolan si il servim cald.

 

]]>
8
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Davanti al camino – In fata sobei]]> http://matrioskadventures.com/?p=5133 2013-02-11T01:29:27Z 2013-02-11T07:00:05Z imagine cane davanti al camino

Relax davanti al camino, al calduccio con Michi -la cagnolina a mò di sciarpa:).
Indovina qual’è il vero peluche e vinci un Michi-bacione!

immagni cane con peluche

ps: Io berrei un glog finlandese(bevanda a base di succo di mela)
immagine glogg bevanda finlandese alle mele

o un masala chai indiano alle spezie. Tu?
immagine Masala chai thè speziato indiano

Buon lunedi’!

 versiunea in limba romana

In fata sobei, la caldurica cu Michi – catelusa calatoare in loc de esarfa. Nu stiu tu, dar eu as bea un glogg -bautura finlandeza cu suc de mere si arome, reteta o gasesti aici, sau un masala chai -ceai indian cu mirodenii si lapte. O saptamana frumoasa!

Anca si Michi :)

]]>
6
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Dracula e il mito dei vampiri la mostra -Expozitia Dracula si mitul vampirilor]]> http://matrioskadventures.com/?p=5128 2013-02-09T18:19:58Z 2013-02-09T18:19:58Z mostra dracula vampiri

Collana d’aglio al collo, curiosità  ed una buona dose di senso dell’umorismo…eccomi pronta per visitare la mostra “Dracula e il mito dei vampiri” a Milano, in triennale fino al 24 marzo. Trovi il coraggio per accompagnarmi?

Lentamente si apre il sipario e…

L’ingresso alla mostra era promettente, venni avvolta dall’oscurità mentre guardavo uno spezzone del film “Dracula” di F. F. Coppola. La prima sala è la migliore con l’atmosfera dark, i vari cimeli storici (libri, armi) ed i panneli esplicativi sulla storia dei vampiri. Viene raccontata la vera storia di Vlad Tepes, chiamato il “Dracul” …che in realtà non aveva niente a che fare con il mondo dei vampiri affinchè Bram Stocker creò il mito del Conte Dracula col suo romanzo.

La visita della mostra continua con altre 4 sale, ognuna allestita in maniera alquanto diversa, un percorso dall’oscurità alla luce, ho trovato interessante l’ultima con le originali illustrazioni di Guido Crepax. Mi sono pure fatta una risata guardando l’allestimento dello studio del conte Dracula: tra i vari oggetti c’erano in bella vista delle cosette simili a quelle per tagliare e servire le torte…sarà che i vampiri sono pure dei pasticceri provetti?:)

E le foto della mostra dove sono? Semplice: non ce ne sono proprio perchè c’è il divieto draconico di fotografare…si sa che i vampiri non sopportano la luce e i custodi li proteggono bene :).

Si chiude il sipario.

Info utili:

La mostra “Dracula e il mito dei vampiri” –fino al 24 marzo 2013 alla Triennale di Milano, più info sui prezzi, orari e come raggiungerla sul sito ufficiale.

All’interno della triennale è presente un bar-ristorante con dei prezzi da ristorante. La guardaroba gratuita. E con 10 euro puoi farti il biglieto per visitare tutte le mostre della Triennale.

ps:

E toc toc…c’è posta per te! Una cartolina tridimensionale di Milano. Siccome le mie mani erano completamente gelate e le mie foto del Duomo sono alquanto deludenti, ho preso una cartolina-ricordo da mandare ad uno di voi, amici del blog…basta lasciarmi un commento qui. Ci sarà anche il francobollo portafortuna con Michi. E per fare come le persone serie: dovessero esserci più persone, farò un’estrazione (ci sarà la zampina di Michi di mezzo). Ti aspetto con un commento fino a domenica 10 febbraio alle 23.00 (ora italiana), il vincitore lo annuncerò in un commento qui e su fb.

P.S.: intanto, già che si sei, ti va di dirmi nel commento anche cosa t’interessa di più(su matrioska adeventures): le ricette, gli articoli con Michi-la cagnolina viaggiatrice oppure i racconti di viaggio. Grazie!

cartolina milano

 versiunea in limba romana

Expozitia Dracula si mitul vampirilor

Colier cu usturoi la gat, curiozitate si o doza buna de simtul umorului…uite-ma gata pentru vizita expozitiei “Dracula si mitul vampirilor” la Milano, din cadrul Trienalei de arta. Ai curajul sa vii cu mine?:)

Draperiile de catifea neagra se deschid lent si…

Primul impact cu expozitia era promitator, invaluita de obscuritate am urmarit cateva scene din filmul “Dracula” de FF Coppola, iar prima sala, cea care mi-a si placut cel mai mult, avea o atmosfera dark, diferite obiecte de epoca(carti, arme) si multe panouri explicative cu istoria vampirilor. Cei care nu suporta “prostiile” astea cu Dracula pot sta linistiti, aici este explicata si adevarata poveste a lui Vlad Tepes, cu detalii istorice, si faptul ca asocierea figurii lui Tepes cu Dracula e o inventie a scriitorului Bram Stocker.

Expozitia se intinde pe alte 4 sale, fiecare amenajata intr-o maniera foarte diferita si urmarind un parcurs de la intuneric spre lumina. Mie mi s-a parut interesanta doar ultima sala, cu ilustratiile lui Guido Crepax. In schimb provoaca ilaritatea instalatia artistica reprezentand biroul lui Dracula, unde troneaza un fel de spatule identice cu cele folosite pentru a servi prajiturile…cine stie,poate si vampirii sunt pasionati de dulciuri:).

Poate te intrebi unde sunt fotografiile de la expozitie? Pai, simplu: nu sunt, fotografiatul este strict interzis…se stie ca vampirii nu suporta lumina iar custodii expozitiei chiar ii protejeaza bine:).

Draperiile de catifea neagra se inchid.

Informatii utile:

Expozitia “Dracula e il mito dei vampiri” are loc in cadrul Triennale di Milano, mai multe info pe site.

Cioc –cioc, am o vedere cadou pentru tine! Si nu orice fel de vedere, ci una tridimensionala cu un timbru norocos cu Michi-catelusa calatoare. Voi trimite vederea celei/celui care lasa un comentariu aici, iar daca sunteti mai multi amatori voi face o extragere. Te astept pana duminica 10 februarie, la ora 23.00(ora Italiei, 24.00 ora Romaniei). Si, daca tot esti pe aici, te rog imi spui care sunt articolele tale preferate de pe blogul meu: retetele, povestirile de calatorie sau cele cu Michi? Multam!

]]>
6
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Cheesecake al limone e ricotta fiadone corso – Prajitura cheesecake cu lamaie si ricotta]]> http://matrioskadventures.com/?p=5123 2013-02-08T12:12:03Z 2013-02-08T12:12:03Z immagine cheesecake al limone e ricotta dolce tipico Corsica

Che ci vai per camminare nelle sue montagne selvagge dalle forme strane, per rilassarti sulle spiagge da cartolina oppure per curiosare nelle pittoresche cittadine, in Corsica troverai ovunque dei paessaggi mozzafiato e il fiadone, il dolce tradizionale corso, una torta al limone e ricotta simile al cheesecake al forno. Il nome “fiadone” potrebbe trarre in inganno: anche se i sapori sono nostrani, col fiadone italiano ha in comune solo il nome. Per me il fiadone corso rispecchia l’anima della Corsica: semplice, genuino e buonissimo. La ricetta originale del fiadone prevede l’uso del brocciu – un formaggio fresco simile alla ricotta, a base di latte di capra e/o pecora e limone. L’ ho sostituito con della ricotta freschissima …e se abiti in Piemonte potresti provarla con la sorella del brocciu, la Seirass, una ricotta piemontese a base di latte di capra e/o pecora. Il fiadone è un dolce leggero, molto facile e veloce da fare. Perfetto da servire così semplice, senza aggiunte…ma con una salsina ai frutti di bosco ci sta benissimo.

foto prajitura cheesecake cu lamaie si ricotta

P.S.: da oggi scriverò nelle ricette anche il peso delle uova…fino a non molto tempo fa ho sempre rifiutato di farlo, mi sembrava un po’ troppo esagerato scrivere il peso delle uova per le preparzioni casalinghe. Solo che, paragonando il peso delle uova comprate al supermercato e di quelle prese dai contadini al mercato, mi sono convinta che la differenza è troppo grande per continuare ad ignorarla: un uovo preso al supermercato ha sui 50g, quindi per questo dolce ci vorrebbero 5 uova…invece quelle che compro dai contadini (sono quelle che uso solitamente) pesano quasi 65g…quindi bastano solo 4 uova. Tu cosa ne pensi, pesi le uova oppure ti sembra superfluo?

 

E adesso andiamo in Corsica col fiadone! Vieni?

immagine fiadone Corsica - torta con ricotta e limone tipica corsa

Ricetta fiadone corso -cheesecake al limone e ricotta

Ingredienti

Per uno stampo da 26 cm, preferibilmente a cerniera

500g ricotta freschissima

250 g di uova ( 4-5 uova in base alla grandezza-vedi nota)

250g zucchero

1 cucchiaino di grappa

1 cucchiaino di limoncello (facoltativo, una mia aggiunta per avere un sapore più forte di limone)

un grosso limone non trattato

1 pizzico di sale

burro per imburrare lo stampo

Come si prepara il fiadone corso

Imburrare bene uno stampo da 26 cm, preferibilmente a cerniera. Preriscaldare il forno a 180°C.

Lavare bene il limone con spugna e bicarbonato, asciugarlo e grattare la scorza senza entrare nella parte bianca.

Mettere la ricotta in una ciotola capiente e lavorarla con un cucchiaio di legno affinchè diventi cremosa. Aggiungere anche la scorza grattugiata del limone, la grappa e il limoncello.

Separare i tuorli dagli albumi. Col mixer montare gli albumi a neve ben ferma, assieme ad un pizzico di sale e metà dello zucchero. Separatamente montare i tuorli con l’altra metà dello zucchero, affinchè diventano chiari e spumosi. Aggiungere i tuorli montati alla ricotta, mescolando un po’ col mixer a velocità media. Incorporare al composto anche gli albumi montati, aiutandosi con una spatola (o cucchiaio) , mescolando delicatamente dal basso verso l’alto per non smontare il composto. Versare il composto nello stampo imburrato. Infornare a 180°C per 35-40 minuti circa, affinchè la superficie diventa ben dorata ed i bordi si staccano un po’. La torta si gonfia un po’ in cottura e poi i bordi si afflosciano un po’, è normale.

Una volta pronta, toglierla dal forno. Lasciarla raffreddare completamente e poi sformarla sul piatto da portata.

Il dolce è perfetto così senza eventuali altre aggiunte, però i golosoni vorranno forse provarlo anche con una salsina di frutti di boscoJ.

Il dolce si conserva nel frigo per 2 giorni.

versiunea in limba romana

Prajitura cheesecake cu lamaie si branza ricotta (Fiadone din Corsica)

immagine cheesecake al limone fiadone Corsica

Fie ca mergi pentru  a descoperi muntii ei salbatici cu forme ciudate, pentru a te relaxa pe plaje de vis sau pentru a te plimba prin orasele pitoresti, in Corsica vei gasi peste tot peisaje superbe si prajitura fiadone , un desert traditional cu lamaie si branza ricotta, asemanator unei prajituri cheesecake la cuptor. Prajitura fiadone are un minunat parfum de lamaie, e simplu si foarte usor de facut. Prajitura e ideala asa simpla, fara adaosuri, dar merge de minune si acompaniata de un sos de fructe rosii(fructe de padure, capsuni sau cirese).

Reteta traditionala a prajiturii fiadone prevede brocciu- o branza proaspata si cremoasa din lapte de capra sau/si oaie.Branza brocciu este foarte asemanatoare branzei ricotta, o poti inlocui cu succes asa cum am facut eu.

Asa cum observi, incepand de astazi o sa indic si gramajul oualelor. Daca pana acum ceva vreme mi se parea putin exagerat sa scriu in reteta gramajul pentru oua(desi le-am cantarit mereu), am constatat ca felul in care rezulta prajitura e afectat de diferenta mare intre cele cumparate la supermarket si cele pe care le iau de la tarani: un ou de la supermarket cantareste cam 50g, unul de la tarani ajunge la 65 sau chiar mai mult. Daca ti pare nesemnificativ, te invit sa faci un calcul pentru reteta de azi: cu ouale de 50g de la supermarket ar trebui sa fiolosesc 5, in schimb cu cele de la tarani doar 4. Acum nu e chiar tragedie dar diferenta se simte la gust si consistenta. Eu sper sa-ti fie utila indicarea gramjului de la oua, nu uita sa-mi spui ce parere ai.

Si acum hai in Corsica…cu reteta prajiturii fiadone!

 Reteta prajitura cheesecake cu lamaie si branza ricotta

Ingrediente:

-pentru o forma rotunda de 26 cm, preferabil cu peretii detasabili-

500g branza ricotta, bine stoarsa de zer

250 g zahar

250g de oua( 4 sau 5 oua, in functie de marime)

o lamaie mare, preferabil netratata

1 varf de sare

1 lingura de tuica(da, e prevazuta in reteta originala si merge de minune)

1 lingura de lichior limoncello de lamaie(facultativ, eu am adaugat-o pentru a accentua gustul de lamaie)

unt pentru uns forma

Cum se prepara prajitura fiadone- cheesecake cu lamaie si ricotta

Spalam bine lamaia cu un burete si bicarbonat, o clatim si o uscam. Radem coaja fara a intra in partea alba ce da un gust amarui.

Punem branza ricotta intr-un castron incapator, o frecam cu o lingura pana devine cremoasa. Adaugam si coaja de lamaie rasa, tuica si limoncello, amestecam.

Separam albusurile de galbenusuri. Cu mixerul batem  albusurile cu un varf de sare si jumatatea din cantitatea de zahar, spuma de albusurile trebuie sa fie tare bat. Separat batem cu mixerul galbenusurile cu cealalta jumatate de zahar, pana obtinem o spuma deschisa la culoare. Adaugam spuma de galbenusuri la branza ricotta, amestecam putin cu mixerul pentru omogenizare. Adaugam si albusurile batute, amestecand cu o lingura de lemn, cu delicatete de jos in sus pentru a nu dezumfla compozitia.

Turnam compozitia in forma unsa cu unt. O dam la cuptorul deja cald la 180°C pentru aproximativ 40 de minute sau pana cand suprafata devine de un auriu inchins-spre bronzat, iar bordurile se desprind putin de marginile formei. In timpul coacerii prajitura se umfla putin, apoi bordurile se lasa(ca in foto), este normal.

Cand e gata o scoatem din cuptor, o lasam sa se raceasca si o scoatem din forma.

Prajitura cheesecake se pastreaza la frigider pentru 2 zile.

]]>
12
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[La felicità dietro l’angolo – la doi pasi de fericire]]> http://matrioskadventures.com/?p=5113 2013-02-04T14:14:47Z 2013-02-04T14:14:47Z …Ok, forse non proprio la FELICITA’ tutto maiuscolo, a volte sono talmente impegnata a cercarla che mi sfuggono i piccoli momenti di gioia. Come questi, una banale passeggiata dietro l’angolo, raggi di sole che alleggeriscono i pensieri, Michi pelosa e morbida porta “vibrazioni positive”. Per me la felicità è “qui ed ora”…il resto è bla bla bla.

E a te cosa ti rende felice?

Buon lunedì!

Si parte per la felicità dietro l’angolo! (ma guarda in che condizioni bisogna guidare, con Michi a dare le indicazioni :)).

immagini con cane nella macchina

immagine cane nella macchina
immagini giocando nella neve
immagini cane stupito
foto cu catel simpatic
immagini la felicità è un abbraccio peloso


La doi pasi de fericire

 

…bine, poate nu e chiar FERICIREA scrisa cu majuscule, dar stau si ma gandesc daca nu cumva sunt mereu asa de ocupata sa o caut incat risc sa trec pe langa micile momentele de bucurie. Momente ca astea dintr-o banala plimbare la 2 pasi de casa, in care razele soarelui si prezenta lui Michi aduc vibratii pozitive. Pentru mine fericirea e “aici si acum”…restul e bla bla bla:).

Pe tine ce te face fericit?

O saptamana frumoasa!

]]>
6
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Non aprite quella porta – nu deschideti usa]]> http://matrioskadventures.com/?p=5097 2013-01-28T11:51:31Z 2013-01-28T11:51:31Z fumetto con immagini cane buffo

- Attenzione,segue contenuto ad alto indice peloso! -

perchè dietro la porta c’è un essere peloso a 2 zampe!:)

Ovunque andiamo, io, lui e Michi la cagnolina viaggiatrice, lo schema è lo stesso:

immagini cane nella stanza albergo

(davanti all’albergo, rifugio, ecc.) Michi tira tiraa tiraaa per arrivare nella stanza. Michi – controllo della morbidezza del materasso.

E adesso?

immagini cane in montagna

Si esce, si gira…tanto che il coniglietto Duracell impallidirebbe davanti a tanta energia.

immagini cane mentre dorme

Finalmente ha scaricato le batterie ed è forse (FORSE!) troppo stanca per torturarci con le solite linguettine – bacini (ci siamo capiti, vero?:)), forse si trascina sotto il letto:).

E il tuo cane?

Buon lunedi’!

P.S.: ho pensato di riprendere la rubrica “sorridi è lunedi’ con Michi” ( la cagnolina), ovvero iniziare la settimana con delle immagini del buonumore con animali, cosa ne dici? Se vuoi mandarmi delle foto col tuo cane, gatto, criceto ecc…, le aspetto.

versiunea in limba romana

 

Nu deschideti usa! – monstrulet blanos-

Atentie! Urmeaza un articol cu un indice ridicat de… blana:)

 Daca nu m-ai ascultat si ai deshis usa o sa gasesti o mica aratare blanoasa, aduce a catelus doar ca sta in 2 labe.

Pe oriunde ne-am duce, eu, el si Michi, catelusa mea calatoare, actiunea urmeaza schema asta:

(in fata hotelului, pensiunii,etc.) Michi trage, tragee, trageee pentru a ajunge in camera. Urmeaza Michi- controlul patului si saltelei.

Apoi iesim, ne plimbam, ne cataram. Iepurasul Duracell ar pali de invidie pentru atata energie.

In sfarsit Michi si-a descarcat bateriile si poate(POATE!) e prea obosita pentru a ne tortura cu obisnuitele pupaturi-limbute(stii despre ce vorbesc, nu?).

Si cainele tau?

O saptamana buna,

Anca + Michi

Ps: incepand cu saptamana asta m-am gandit sa reiau rubrica saptamanala “Zambeste, e luni cu Michi!” – in fiecare luni voi pune fotografii cu Michi, alti catei , pisoi, iepurasi, serpi(nu, serpi poate nu).  Ce parere ai?Daca vrei sa-mi trimiti si tu fotografii sa stii ca le primesc cu drag.

immagini cane mentre dorme immagini cane in montagna immagini cane nella stanza albergo fumetto con immagini cane buffo ]]>
14
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Torta miracolo con crème caramel e pandispagna al cioccolato -Prajitura minune cu crema zahar ars]]> http://matrioskadventures.com/?p=5086 2013-01-25T13:28:02Z 2013-01-25T13:28:02Z immagini torta crème caramel e pandispagna al cioccolato

Dalla serie “Mafalda in cucina”:). In cucina mi capita di rado di gridare al miracolo e  ben più “ oh, no, di nuovo è scoppiata la caffettiera!”, “e adesso chi lava ‘sta montagna di piatti”, puntini puntini. Però questa torta ne vale la pena: la goduriosa crème caramel, coronando la base di pandispagna al cioccolato, il tutto avvolto dallo sciroppo al caramello, mette d’accordo tutti. Proporrei “Slurp all’infinito”!:)

Il “vero”miracolo accade durante la preparazione: il composto per la crème caramel e quello per il pandispagna si mettono insieme nello stampo dove sembrano abbracciarsi e mescolarsi, però poi, durante la cottura, si separano perfettamente in 2 strati diversi. Due torte in una, l’armonia dei sapori è quasi uno ying e yang culinario:). Provare per credere! Io l’ho fatta 3 volte per essere sicura che il miracolo non accade una volta sola. (va bè, i motivi per sfornare dei dolci non scarseggiando da queste parti).

Ho scoperto la ricetta miracolosa da Maria, mentre ne stavo cercando una per preparare un’ottima crème caramel. La torta viene presentata come una torta di origine araba  di nome “Kodrit kadir”, ma sinceramente io di arabo non ci ho trovato nulla: di spezie non ce n’è l’ombra, di pasta fillo(kataifi ecc) nemmeno…e non è neppure un dolce molto dolce. Se qualcuno potrebbe illuminarmi in merito alle origini della ricetta ne sarei grata:). Arabo o no, io me ne sono innamorata.

immagini torta miracolo crème caramel e pandispagna al cioccolato

 Come preparare la torta miracolo con crème caramel e pandispagna al cioccolato

Ingredienti per una teglia da 22-24 cm (io ne ho usata una da 24cm)

Ingredienti per la crème caramel

800 ml latte fresco intero

5 uova bio grandi (su 350g pesate col guscio)

180g zucchero bianco

1 cucchiaino essenza di vaniglia o rhum o brandy

scorza grattugiata di mezza arancia non trattata

più 4 cucchiai di zucchero per caramellare lo stampo

 

ingredienti per il pandispagna al cioccolato

1 uovo grande

100ml latte

100g zucchero

100ml olio di semi (io girasole)

1 cucchiaino lievito per dolci

100g farina 00

3 cucchiai colmi di cacao amaro (30g)

scorza grattugiata di mezza arancia non trattata

Per questa torta serve uno stampo che può andare sia nel forno che sulla fiamma della cucina.

immagini torta crème caramel e pandispagna al cioccolato

Come preparare la torta:

Preriscaldare il forno a 180°C.

Preparare una teglia capiente per la cottura a bagnomaria nel forno: io ho usato la teglia del forno, riempendola con 2 dita (2 cm) d’acqua ben calda.

Per preparare la crème caramel:

Versare i 4 cucchiai di zucchero nello stampo, lo mettiamo sul fuoco per far caramellare lo zucchero. Muovere lo stampo per distribuire in maniera uniforme il caramello sullo sfondo.

Mettere le uova e lo zucchero in una ciotola capiente e sbattere col mixer per ottenere un composto ben gonfio. Aggiungere l’essenza di vaniglia (o rhum/brandy), metà della buccia d’arance grattugiata, il latte. Mescolare per amalgamare. Il composto per la crème caramel è pronto.

Preparare il pandispagna al cioccolato:

Sbattere l’uovo con lo zucchero. Aggiungere il latte, l’olio, l’altra metà di buccia grattugiata d’arance, il cacao setacciato, la farina setacciata assieme al lievito. Mescolare bene (con una spatola o cucchiaio di legno) per amalgamare. Voilà, il composto per il pandispagna è pronto.

Versare nello stampo il composto della crème caramel. Versare nel centro dello stampo anche il composto del pandispagna al cioccolato. Il composto andrà al fondo ed avrai l’impressione che si sparge un po’ ovunque. Niente paura, in cottura si separano completamente.

Mettere lo stampo nella teglia con 2 cm d’acqua ben calda. Infornare a 180°C per 50 minuti circa (io ho fatto la prova stecchino, ma comunque si vede che i bordi si staccano, solo in superficie resta una crosticina attacata ai bordi).

Quando la torta è cotta, toglierla dal forno e lasciarla raffreddare.  Metterla in una teglia riempita con 2 dita  d’acqua fredda e lasciare nel frigo per una notte.

Il giorno dopo rovesciarla sul piatto da portata e servire. La torta si sforma facilmente e perfettamente, bisogna solo staccare con uno stuzzicadenti o coltello i bordi della crosticina. Scoprirai che la torta sta galleggiando in una deliziosa salsa al caramello che inzuppa il pandipagna al cioccolato.

Si conserva per 2-3 giorni nel frigo.

versiunea in limba romana

foto Prajitura cu zahar ars si pandispan din ciocolata

Prajitura minune cu crema de zahar ars si pandispan de ciocolata

 

-Din seria “Anca transformata in vrajitoarea cea buna cu sort de bucatareasa”:)-

Nu mi se intampla prea des sa ma laud ca fac minuni in bucatarie, mai degraba exclam ”aoleu, iar a dat cafeaua in foc!”, “aaah,si acum cine spala muntele asta de farfurii murdare”, puncte puncte puncte…Dar prajitura asta chiar isi merita denumirea de prajitura-minune: crema de zahar ars troneaza pe un pandispan de ciocolata si totul e insiropat cu sos de caramel, un adevarat deliciu care-i vrajeste pe toti. Minunea apare cand prajitura se separa singura in straturi in timpul coacerii: aluaturile pentru zahar ars si pandispan se pun impreuna in aceeasi forma de copt, ti se pare ca se amesteca, “nu!, am gresit”oftezi.Doar ca apoi,in timpul coacerii,are loc minunea:hocus pocus, prajitura se separa singura in doua starturi. Un desert delicios, destul de usor si rapid de facut, eu l-am incercat de 3 ori cu scuza de a testa ca minunea e constanta:).

Am descoperit aceasta reteta minunata la Maria, in timp ce cautam o reteta pentru crema de zahar ars. Reteta este prezentata ca fiind de origine araba ,“Kodrit Kadir” pe numele sau, dar eu nu m-am dumirit inca de ce: nu are nici mirodenii, nici foi…Poate poti tu sa ma lamuresti. Oricum eu am gasit-o minunata, sper sa-ti placa si tie.

foto Prajitura cu zahar ars si pandispan de ciocolata

 

 Prajitura minune cu crema de zahar ars si pandispan cu ciocolata

Ingrediente pentru o forma de 22-24 cm (eu am folosit de 24cm)

ingrediente pentru crema de zahar ars:

800 ml lapte proaspat nedegresat

5 oua mari(in jur de 350g cantarite cu coaja)

180g zahar alb

1 lingurita extract de vanilie sau rom sau brandy

coaja razuita de la o jumatate de portocala (preferabil netratata)

4 linguri de zahar pentru a carameliza forma

ingrediente pentru pandispan de ciocolata

1 ou mare

100ml lapte

100g zahar

100ml ulei (eu am folosit de floarea-soarelui)

100g de faina alba

1 lingurita de praf de copt

3 linguri cu varf de cacao amara(30g)

Avem nevoie de o forma de copt ce poate fi pusa si pe flacara aragazului si in cuptor.

Cum se prepara prajitura minune

Incalzim cuporul la 180°C.

Pregatim o tava pentru coacerea la bain-marie la cuptor: luam o tava mai mare decat forma pentru prajitura, o umplem cu doua degete(2 cm) de apa fierbinte.

Cum se preapara crema de zahar ars

Varsam 4 linguri de zahar in forma si punem pe aragaz pentru a forma caramelul, cand se topeste rotim forma pentru a distribui caramelul in mod uniform.

Punem ouale si zaharul intr-un vas incapator, batem bine cu mixerul pana cand compozitia se umfla si se deschide la culoare. Adaugam esenta de vanilie, jumatate de coaja de portocala rasa si  laptele. Amestecam pentru omogenizare. Compozitia pentru zahar ars e gata.

Separat preparam pandispanul din ciocolata:

Batem bine oul cu zaharul. Adaugam laptele, uleiul, cealalta jumatate de coaja de portocala rasa, cacao data prin sita, faina si praful de copt amestecate si strecurate prin sita. Amestecam bine (cu o spatula sau lingura de lemn) pana se omogenizeaza compozitia. E gata si compozitia pentru pandispan din ciocolata.

 

Varsam in forma compozitia pentru zahar ars. Varsam in mijlocul formei si compozitia pentru pandispan. Probabil o sa vezi cum dispare la fund si o sa ai senzatia ca s-a imprastiat peste tot si ai ratat prajitura. Nu te speria, in timpul coacerii cele doua compozitii se separa singure in doua straturi diferite.

Punem forma in tava deja pregatita cu 2 cm de apa fierbinte, dam la cuptorul preincalzit la 180°C pentru circa 50 de minute.

Cand e gata o scoatem din cuptor, o lasam sa se raceasca complet, apoi o punem intr-un vas cu apa rece pe fund. O dam la frigider pentru o noapte.

A doua zi o rasturnam pe platou si , in sfarsit!, o servim. Vei observa ca prajitura pluteste intr-un sos de caramel(format in timpul coacerii), sos delicios care insiropeaza blatul. Prajitura se scoate din forma cu usurinta, trebuie doar sa indepartezi cu o scobitoare marginile crustei.

Prajitura se pastreaza 2-3 zile la frigider.

 

 

]]>
8
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Buon lunedi’ con Michi innevata – Foto cu Michi inzapezita]]> http://matrioskadventures.com/?p=5076 2013-01-21T09:37:50Z 2013-01-21T09:37:50Z immagine cane nella neve(Michi godendosi la prima nevicata del 2013). Buon lunedi’!

Michi este foarte incantata de prima ninsoare din iarna asta! :) O saptamana frumoasa!

]]>
8
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Tira aria di carnevale con Michi- Atmosfera de carnaval]]> http://matrioskadventures.com/?p=5070 2013-01-18T11:40:20Z 2013-01-18T11:38:33Z Immagine cagnolina ricoperta di coriandoli.

…e Michi, pur essendo una cagnolina umanizzata e molto socievole, non ama molto la folla carnevalesca, però si diverte un mondo a rotolarsi tra i coriandoli:)(io un pò meno perchè anche la mia casa se ne riempe). Ed il tuo cane?

Buon fine settimana!

Anca e Michi:)

foto caine haios

versiunea in limba romana

 Atmosfera de carnaval

Carnavalul bate la usa! In curand in Italia incepe perioada Carnavalului, sarbatorit cu mai mult sau mai putin fast cam peste tot. Carnavalul de la Venetia este cel mai faimos, dar orice orasel, cat de mic, are propria sa parada cu costume, care alegorice si inevitabila“bataie” cu coriandoli- colorate bucatele de hartie. Michi, catelusa mea, desi este un caine foarte umanizat, se sperie de ingramadeala si agitatia din perioada Carnavalului…in schimb i se pare foarte distractiv sa se tavaleasca prin coriandoli(mie mai putin, intrucat imi umple casa de cu ei:)).

Pe curand, Anca si Michi:)

 

]]>
6
Anca http://matrioskadventures.com <![CDATA[Degas e la ballerina acrobata – Dègas si balerina acrobata]]> http://matrioskadventures.com/?p=5058 2013-01-17T08:25:59Z 2013-01-17T08:25:59Z immagine Acrobata nel cielo di Torino

Tempo fa avevo visto Degas alla Gare d’Orsay-Parigi e adesso, dopo aver visitato quella a Torino , i miei quadri preferiti restano sempre e comunque quelli con le ballerine. E la ballerina acrobata? C’era a Torino, non alla mostra, ma in uno spettacolo notturno all’aperto.

Questa non è una recensione:), sicuramente ce ne sono molti altri più bravi a farla, però ecco perchè ti consiglio di andare alla mostra di Dègas:

- è la più importante mostra italiana dedicata a Degas negli ultimi decenni, ci sono dei quadri di vari periodi ed anche delle sculture;

- la mostra si tiene nella Palazzina Promotrice delle Belle Arti di Torino, uscendo ti troverai nel bel Parco del Valentino sulla riva del fiume Po: a due passi si trova il suggestivo Borgo medievale del Valentino, con una piacevole passeggiata si raggiune il centro di Torino.

Ecco lo spettacolo acrobatico nel centro di Torino, delicato e mozzafiato.

immagini spettacolo trapezzisti a Torino

Piccolo segreto- confessione: quando ero piccola ho provato tantissime attività, tra cui il balletto: tutù svolazzante, ballerine…ma ho rinunciato dopo sole 2 lezioni, già all’epoca mi mancava la pazienza, la grazia e prediligevo sport più adrenalinici. Tu hai mai provato?:)

mostra degas Torino

Info per vedere la mostra di Dègas (fino al 27 gennaio 2013) sul sito ufficiale della mostra

P.S.: 1) Il sabato pomeriggio c’era davvero tantissima gente…non potevo crederci.

P.S.: 2) Toc toc… c’è una cartolina per te! Quando vado da qualche parte prendo sempre una cartolina e me la appendo in bacheca…Stavolta ho preso una cartolina da regalare a chi avrà voglia di dirmi perchè ama ricevere/inviare cartoline.

P.S.: 3) La cartolina sarà speciale, sul retro metterò anche un francobollo speciale -portafortuna con Michi-la cagnolina ballerina:)(per restare in tema).

Mostra Dègas Torino

 

versiunea in limba romana

Expozitia cu tablourile lui Dègas si balerina acrobatala Torino

Acum cativa ani am vazut tablourile lui Degas direct la Gare d’Orsay la Paris si acum, dupa ce am vizitat expozitia dedicata(la Torino,pana pe 27 ianuarie 2013), pot spune ca tablourile mele preferate raman cele faimaose cu balerinele. Si balerina acrobata? Era si ea la Torino, dar nu la expozitie ci intr-un spectacol nocturn in aer liber.

Aceasta nu e o recenzie:), in mod sigur sunt altii mai priceputi decat mine, insa iata de ce iti sugerez sa vizitezi expozitia lui Degas la Torino:

-este cea mai importanta expozitie italiana dedicata lui Degas din ultimele decenii, sunt expuse tablouri reprezentative pentru diferite perioade si multe sculpturi

-expozitia se tine la Palazzina Promotrice delle Belle Arti, iesind poti face o plimbare placuta in Parcul Valentino-pe malul raului Pò, un parc foarte iubit de torinezi.La 2 pasi se afla mica si sugestiva cetate medievala “Borgo medievale del Valentino”, iar cu o scurta plimbare ajungi in centru…aici am vazut si spectacolul cu balerina acrobata, delicat si surprinzator.

Mai multe amanunte depre expozitie(orar, pret, harta etc) pe siteul oficial

Iti destainui un mic “secret”: cand eram mica am incercat tot felul de activitati, printre care si baletul: echipata cu costum cu volanase, balerine m-am prezentat la lectie, insa am renuntat foarte repede, deja de pe atunci imi lipsea rabdarea, stilul “gratios” si preferam activitatile mai adrenalinice:). Se vede ca n-am devenit mai breaza cu trecerea timpului, era sa intepenesc in timp ce o faceam pe balerina pentru poza:).  Tu ai incercat vreodata sa faci balet?

PS- supriza!cioc, cioc am o vedere pentru tine! Cand merg pe undeva iau mereu cate o vedere pentru a mi-o agata apoi in sufragerie(fiecare cu fixul lui, eu le prefer magnetilor). De data asta am luat o vedere pe care i-o voi darui celui(celei)care-mi spune de ce-i place sa primeasca/trimite vederi. Vederea asta e speciala intrucat voi lipi pe ea si un timbru aducator de noroc, adica o poza in miniatura cu Michi-catelusa balerina-uite aici ce balerine suntem:).

Te astept sa-mi povestesti!

-fotografiile din articol sunt prezente si in galeria fotografica de dedesubt.

mostra degas Torino immagini spettacolo trapezzisti a Torino immagine Acrobata nel cielo di Torino Mostra Dègas Torino

 

]]>
15