Abbazia mozzafiato del nome della rosa – Manastirea din numele trandafirului Eco

Abbazia mozzafiato del nome della rosa – Manastirea din numele trandafirului Eco
Abbazia mozzafiato del nome della rosa – Manastirea din numele trandafirului Eco

sacra di san michele compo 2

Si dice che Umberto Eco si sia ispirato alla Sacra di San Michele per l’ambientazione del suo romanzo “Nel nome della rosa” e avrebbero dovuto girare qui anche il film ispirato al libro, poi hanno rinunciato per una questione di costi troppo elevati che non ho capito…peccato, sarebbe stata l’ambientazione ideale.

La Sacra di San Michele è un posto mozzafiato in tutti i sensi,è uno dei simboli del Piemonte e dei posti assolutamente da vedere, a 2 passi da Torino, all’imbocco della Val di Susa. Un ‘abbazia davvero spettacolare aggrappata alla montagna: da lontano sembra una visione, una costruzione che sfida le leggi della gravità fluttuando nell’aria aggrappata com’è alla montagna. Mozzafiato per la posizione (con la vista panoramica sulle valli) e per la costruzione stessa, anche per il laico più convinto il posto ha un’aura di sacralità e mistero . Ed è mozzafiato pure per la salita per visitare l’interno :).sacra san michele to (9)w

Ed è un bel posto anche per i golosi: la strada che porta in 5-10 minuti dal parcheggio all’ingresso della sacra è piena di tentazioni golose: troverai dei venditori di prodotti tipici della zona: miele, formaggi, dolcetti.

lago di avigliana

Cosa fare in una giornata alla Sacra di San Michele -Laghi di Avigliana:

La Sacra di San Michele è vicinissima ai laghi di Avigliana, oltre a visitare la Sacra di San Michele puoi andare a fare un pic-nic sul lago di Avigliana, c’è una zona attrezzata per pic-nic. Ci sono anche dei sentieri intorno al lago per andare in bici o a piedi, oppure puoi noleggiare una barca o pedalò. Quando sono andata (lo scorso weekend di luglio) facevo un caldo bestiale quindi mi sono accontentata di stare semplicemente a filo d’erba, mentre altri nuotavano pure nel lago.

Info utili

più foto nella photogallery alla fine dell’articolo
Per info relative agli orari, prezzo ingresso, come raggiungere ti rimando al sito della Sacra dove trovi tutte le info utili e la storia della Sacra di San Michele.

Una gita da fare anche col cane a seguito, anche se l’ingresso ai cani nella Sacra è ovviamente vietato…però se vai con più persone potete entrare a turno ed aspettare al bar:)

sacra di san michele compo

Sacra di San Michele (Torino) sau Manastirea din romanul “In numele trandafirului” de Umberto Eco

Se pare ca Umberto Eco s-ar fi inspirat din vizita manastirii Sacra di San Michele pentru a descrie locatia romanului sau “In numele trandafirului”, aici ar fi trebuit sa fie ambientat si filmul omonim insa, din cauza costurilor prea mari(n-am inteles prea bine chestiunea) s-a renuntat…pacat , ar fi fost locul ideal.

O constructie care-ti taie rasuflarea, figurat si literal: manastirea Sacra di San Michele este unul din simbolurile regiunii italiene Piemonte si unul din locurile musai de vizitat daca treci prin zona. La doar doi pasi de Torino, chiar la intrarea in Valea Val di Susa, manastirea iti apare de departe ca o viziune: o constructie care sfideaza legile gravitatiei cocotata cum e pe varful muntelui cu o inclinare de 90%. Iti taie rasuflarea cu pozitia panoramica, cu arhitectura( in interior se vad bucatile din stanca integrate in constructie), dar si cu urcusul abrupt in timp ce o vizitezi. Locul are o aura de sacru si mister ce-i invaluie si pe laicii convinsi.

sacra san michele to (11)w

Locul e interesant si pentru pofticiosi :): strada care te duce in 5-10 minute de la parcare la intrarea in manastire e presarata cu tentatii : cativa vanzatori de produse traditionale din zona te imbie cu miere, branzeturi, dulciuri.

sacra san michele to (23)w

Ce poti face o zi la Sacra di San Michele – Laghi di Avigliana:

In afara vizitei la manastire merita sa te opresti cateva ore si la lacurile Avigliana, aflate chiar dedesubt. Lacurile sunt inconjurate de o padurice si ofera posibilitatea de a face pic nic, de a merge cu bicicleta sau pe jos. Poti inchiria o barca sau o hidrobicicleta pentru o excursie pe lac.

Info utile

mai multe fotografii gasesti in photogallery de la sfarsitul articolului

Mai multe informatii despre orar de vizita, costuri si cum sa ajungi pe siteul oficial Sacra di San Michele.

Questo slideshow richiede JavaScript.

 

 

like & share:

9 Responses »

  1. Subscriu 100% la ce ai zis. Eu locuiesc in Torino si acum ca e vara ajung in fiecare weekend la lac si de fiecare data urc pana la Sacra. Pana acum am urcat cu masina si cu bicicleta de cateva ori, urmeaza sa incerc via ferrata care duce pana acolo si traseele prin padure!

  2. Buna Monica! Ai urcat cu bicicleta? Cum e, greu? Eu folosesc bicicleta zilnic dar la campie, la Sacra mi s-a parut destul de inclinata panta:). Si eu vreau sa fac musai traseul prin padure, dar cumva mai incolo cand mai scad nitel temperaturile. Un sfarsit de saptamana frumos si racoros!:)

  3. Ieri am urcat pentru a treia oara cu bicicletele la Sacra, dar motivul principal e ca trebuie sa ma antrenez pentru vacanta in bicicleta.

    E destul de greu si daca nu ai o bicicleta care sa te ajute cat de cat ai incurcat-o. Eu am o Rockrider 5.3 de la Decathlon, careia i-am pus roti de strada.
    Prima oara am renuntat la 1km inainte de Sacra, dar dupa aceea fiecare iesire era din ce in ce mai usoara. E greu, dar nu e imposibil. Tre sa te hidratezi bine si sa-ti iei niste dulciuri cu tine cu care sa refaci rezervele de carbohidrati!

  4. Felicitari Monica! eu am o mountainbike dar e mai grea decat mine, nu o vad deloc la suisuri. Ce fain ca mergi cu bici in vacanta, unde? In teorie si pe mine ma tenteaza sa experimentez o vacanta cu bicicleta, in practica calatoresc mereu cu Michi-catelusa si e incompatibila. Cand am fost la Favignana(Sicilia) am facut turul insulei pe bici cu Michi in remorca…n-as mai repeta experineta daca nu e neaparat nevoie. Cu apa dupa mine ubmlu mereu, iar la dulciuri chiar ca nu e nicio problema:):). Vacanta placuta!

  5. Ci sono stata con il mio ragazzo e posso confermare che è una destinazione davvero magica, affascinante e misteriosa per certi versi. Consigliatissima per tutte le viaggiatrici e i viaggiatori.
    Complimenti per il bel blog!
    Diana

  6. Ciao Diana, grazie per la visita e per i complimenti! L’abbazia Sacra di San Michele è davvero magica, mi piacerebbe tornare per vederla avvolta dalla nebbia. A presto!

  7. Pingback: Recomandări de bloguri bilingve de călătorie | Trans - Ferro

Rispondi