I meravigliosi castelli di Sintra Portogallo Castelele din Sintra Portugalia

I meravigliosi castelli di Sintra Portogallo Castelele din Sintra Portugalia
I meravigliosi castelli di Sintra Portogallo ? Castelele din Sintra Portugalia

immagini cosa vedere a Sintra Portogallo

Quando mi chiedono cosa mi è piaciuto di più nel mio viaggio a Lisbona in Portogallo rispondo Sintra:). A 60 km da Lisbona, la zona della piccola cittadina di Sintra è pervasa di mistero e romanticismo, sembra entrare nel regno delle favole con dei castelli fiabeschi e giardini lussureggianti.

Cosa vedere a Sintra? Ohooo, la lista è davvero lunga, anche se è piccola ci sono tanti posti unici che meriterebbe di restarci almeno due giorni per immergersi completamente nell’atmosfera da favola.

Le colline che incorniciano Sintra ospitano due castelli molto diversi tra di loro come stile e atmosfera, il castello da Pena ed il castello Dos Mouros, raggiungibili dalla stazione di Sintra con una passeggiata a piedi oppure con l’autobus.

Dandomi alla comodità ho preso l’autobus che s’inerpica sulle curve, addentrandosi nel boscosale, gira (la mia testa pure) e finalmente sono arrivata al coloratissimo castello da Pena.

immagini Palacio da Pena Sintra Portogallo

Il castello da Pena, uno dei simboli del Portogallo, è il castello più pazzesco che io abbia mai visto: romantico, stupendo (aggettivi, aggettivi), una mescolanza di stili e colori  che ti stordisce e t’incanta, sembra un castello delle fiabe teletrasportato da Disneyland. Ubriaca di tanti colori e decorazioni, mi sono ripresa con una passeggiata nel bel grande parco circonstante.

E sono andata a visitare il vicinissimo castello Castelo Dos Mouros, un po’ più in basso (tra i due castelli si può arrivare con una piacevole passeggiata di 10-15 minuti oppure con l’autobus). Il castello dos Mouros sembra l’esatto opposto: dalla fortezza sono rimasti solo i bastioni in rovina, spoglio e quasi monocromatico, non fosse per la fitta vegetazione. Camminando sulle mura della fortezza, hai Sintra ai tuoi piedi e una bella vista panoramica sulle valli circonstanti.

foto Castello castelo dos mouros sintra Lisbona Portogallo

Ritornando a Sintra con l’autobus, oscillavo tra  visitare il Palacio Nacional e Quinta de Regaleira, alla fine ho optato per i misteriosi giardini di Regaleira .

Quinta da regaleira Sintra in Portugalia

Alla scoperta di Quinta da Regaleira sono andata a piedi, una passeggiata di 15 minuti dal centro di Sintra, già da lontano ti colpisce la residenza con la particolare architettura in stile pseudo manuelino. La cosa davvero unica sono i giardini pervasi di mistero. All’apparenza sembra il solito bel giardino con decorazioni e costruzioni imponenti, laghi,  fontane e grotte. Però, se guardi meglio, gli edifici e le statue nascondono ingressi in labirinti sotterranei. Sarà che sono arrivata sull’imbrunire e c’erano pochi turisti, ma la passeggiata nei labirinti m’ha fatto rabbrividire e, ad un certo momento, persino gridare per la sorpresa. Misterioso anche il pozzo dell’iniziazione, ispirato alle pratiche dei cavalieri templari ed ai massoni. Un’esperienza entusiasmante e originale, mi è sembrata essere catapultata in un film di avventure –thriller.

Per  allentare la tensione ho continuato con la visita al Palacio di Monserate, un mix originale di romanticismo ed architettura orientale.

foto Monserrate a Sintra in Portogallo

Palacio di Monserrate oppure la vie en rose. Dopo la passeggiata nel giardino botanico immenso, con specie da tutto il mondo, vedi tutto rosa: rosa pesca è il colore della romantica residenza vittoriana di Monserrate. L’interno m’ha incantata con le arcate in stile orientale ed i soffitti – sembrano broderie in pizzo. Nelle stanze aleggia un’ aria misteriosa e le grandi finestre proiettano sul giardino.

La visita proseguirebbe in modo ideale con la visita del Palacio Nacional, il Convento dos Capuchosin due giorni non ce l’ho fatta, anche perchè non volevo fare una visita super veloce solo per dire che ci sono stata. Un motivo per tornarcie ci tornerò sicuramente, Sintra è uno di quei posti che solleticano l’immaginazione con un pizzico di mistero e romanticismo.

Quale t’ispira di più? Seguono racconti di viaggio con foto per i posti visitati, un articolo per ogni postocon cosa inizio?

Info utili:

Sintra è una piccola cittadina a soli 60 km da Lisabona, raggiungibile comodamente e facilmente in treno dalla stazione di Rossio-Lisbona, ci sono dei treni ogni ora ed il viaggio dura un’oretta.

Tutte le attrazioni possono essere raggiunte facilmente con i mezzi pubblici da Sintra.

a 50 km da Sintra ( e da Lisbona) si trova la fine del mondoovvero Cabo da Roca .

Castele si gradinile din Sintra Portugalia

Daca ma intrebi ce mi-a placut mai mult si mai mult din calatoria la Lisabona in Portugalia iti raspund fara ezitare: Sintra. La doar 60 de km de Lisabona, oraselul Sintra este un loc magic cu castele de basm si gradini imense in care sa te pierzi, te invaluie cu o atmosfera de mister si romantism.

Oraselul Sintra este mic dar zona ascunde multe castele incantatoare, originale si foarte diferite ca stil, sunt considerate printre cele mai frumoase din Portugalia. Merita sa poposesti cel putin doua zile pentru a reusi sa le vezi.

Dealurile care inconjura oraselul Sintra adapostesc doua castele foarte diferite ca stil si atmosfera, castelul Palacio da Pena si castelul Castelo dos Mouros, poti sa te cocoti prin padure pana acolo sau, mai simplu, sa iei autobuzul care te lasa chiar in fata lor.

Desi imi plac plimbarile de data asta am preferat sa iau autobuzul din fata garii din Sintra, autobuzul se catara si se invarte pe curbe(nu mai zic cat se invartea si capul meu) si in sfarsit ajungi la foarte coloratul castel Palacio da Pena.

foto Palacio da Pena Sintra Portugalia

Palacio da Pena e considerat unul dintre simbolurile Portugalia, cu singuranta e unul dintre cele mai colorate si nebunesti  castele pe care le-am vazut: romantic, superb(ploaie de ajective, ajective), o amestecatura de stiluri si culori care m-au zapacit si incantatpare un castel teleportat dintr-un parc Disneyland. Imbatata de atatea culori si decoratii mi-am revenit cu o plimbare in parcul castelului.

Si am luat-o pe jos spre castelul Castelo dos Mouros, o plimbarica de 10-15  minute (dar poti lua si autobuzul). Castelul dos Mouros pare exact opusul castelul da Pena: din vechea cetate de aparare au ramas doar ruinele si o parte din zidurile de aparare pe care m-am catarat pentru a admira privelistea panoramica. Frumos!

foto castel castelo dos mouros sintra Lisabona

Pe drumul de intoarcere spre Sintra ma tot gandeam ce sa aleg sa vizitez, osciland intre Palacio Nacional din centru si misterioasele gradini ale castelului Quinta da Regaleira.

foto Quinta da regaleira Sintra Portugalia

Mister, cavaleri templari si aventura sa fiela Quinta da Regaleira, unde ajungi cu o plimbare de 15 minute din centrul oraului Sintra sau, pentru cei mai comozi, cu autobuzul. Arhitectura deosebita in stil pesudo manuelin a castelului Quinta da Regaleira e interesanta, dar cu impresionant si unic este parcul care inconjoara castelul. La prima vedere pare doar un parc foarte frumos plin de statui, capele, turnuri, fantani, grote.  Insa, daca te uiti mai bine in spatele statuii sau dai la o parte iedera, descoperi accesul la o alta lume, un adevarat labirint subteran . O fi ca am ajuns mai pe inserat si ca erau foarte putini turisti, o fi ca sunt eu mai impresionabila, insa plimbarea prin parc m-a impresionat mult, simteam fiori reci de emotie si placere, pentru catea ore am fost un personaj dintr-un film de aventuri- thriller:). Vizita experienta mea preferata.

Pentru a ma destinde putin dupa atatea aventuri m-am indreptat spre castelul Monserrate, un mix original de romantism si decoratii in stil oriental.(aici se poate ajunge cu un autobuz din Sintra)

Monserrate Sintra Portogallo interno

Castelul si gradina Palacio di Monserrate sau “la vie en rose”.
Plimbarea prin imensul parc –gradina botanica cu specii aduse din toata lumea, te face sa vezi totul in roz: roz-portocalie este cladirea Monserrate construita  in stil victorian. Pasind in interior te incanta arcadele in stil oriental si tavanele ce par create din dantela nu din piatra.

Vizita ar putea continua in maniera ideala cu vizita la Palacio Nacional si la manastirea Convento dos Capuchos in numai doua zile nu am reusit sa le vizitez, mai ales ca nu vroiam doar sa trag doar o fuga pentru a le bifa pe lista “am vazut”. E un motiv pentru a ma reintoarce la Sintra, sigur o voi face candva pentru ca e exact gen de loc care-mi gandila imaginatia cu mister, romantism si un pic de aventura.

Ce zici, care castel din Sintra te atrage mai mult?

Urmeaza povesti de calatorie si fotografii cu castele vizitatecu care incep?

Informatii utile:

Cum se ajunge la Sintra ? Foarte simplu si comod: cu trenul, din Lisabona de la gara centrala “Rossio”, trenurile pleaca cam odata pe ora, calatoria Lisabona –Sintra dureaza in jur de o ora si trenurile sunt cam pana la miezul noptii.

Odata ajuns la Sintra, poti merge pe jos sau cu anumite autobuze, voi povesti mai pe larg in cadrul articolului dedicat fiecarui castel.

Stiai ca Sintra se afla la doi pasi de capatul Pamantului? La 2 pasi(vreo 50 de km) de Cabo da Roca, candva considerat punctul unde lumea se sfarseste, poti ajunge cu autobuzul din Sintra sau Lisabona.

 

 

like & share:

15 Responses »

  1. Potresti iniziare dal castello di Quinta da Regaleirastupendo ed affascinante!

  2. Ana Maria: initial planuisem a merg doar o zi la Sintra, restul in Lisabonas-au transformat in doua dar m-as intoarce cu drag pentru o vacanta doar in Sintra, sunt mult castele si e o zona frumoasa si pentru excursii in natura.
    ps: ti-a ajuns vederea din Bucuresti?

  3. @Danilo: mi sono piaciute tutte tantissimo, però Quinta da Regaleira è anche la mia preferita, davvero unica.

  4. Pingback: Romantiche rovine del castello dos Mouros Sintra - Ruine romantice la castelul maurilor Sintra | Matrioska Blog

  5. Dupa ce am vazut reportajul tau cred ca trebuie sa mai ajung o data la Sintra.Nu am vazut decat Palatul National si cate ceva din localitate,m-ai convins ca mai sunt multe locuri frumoase de vizitat.

  6. @Mihai: in schimb eu n-am apucat sa vad Palatul National:). Sintra merita singura o excursie in Portugalia sau macar doua zile exclusiv Sintra, in afara de astea patru mai sunt vreo 2 castele foarte frumoase in zona. Mie mi s-a parut si foarte relaxant, plimbarile sunt placute, departe de nebuneala oraselor mari:).

  7. Pingback: Monserrate la vie en rose a Lisbona - Monserrate la vie en rose la Lisabona | Matrioska Blog

  8. Pingback: Quinta da Regaleira mistero e avventura a Lisbona - Misterioasa Quinta da Regaleira | Matrioska Blog

  9. Ciao Ale! Grazie a te per la visita! La zona di Sintra è la mia preferita in assoluto del mio viaggio in Portogallo, è anche uno dei posti di cuore :). A presto!

  10. Pingback: Come spendere meno in viaggio a Lisbona Portogallo | Matrioska Blog

Rispondi